أماكن للخروج

أفضل 3 اماكن خروج في التجمع 2022

أفضل اماكن خروج في التجمع، التجمع طبعًا غني عن التعريف، لأنه أكثر مكان مليان بمزايا ملهاش عدد؛ زي الفنادق والمسابح والمطاعم، وكمان هناك هتلاقي المتنزهات المميزة اللي فيها كل عوامل المرح والبهجة اللي ممكن تخطر في بالك، دا بقى غير النوادي وملاهي الأطفال والكبار والكافيهات وأماكن تانية كتير، غير إن معظم المساكن والمباني هناك تلاقيها مختلفة الشكل من حيث البناء مثلًا، فتلاقيها على شكل مباني فرعونية.

أفضل 3 اماكن خروج في التجمع 2022
أفضل 3 اماكن خروج في التجمع 2022

ملاهي كيدزينيا

ملاهي كيدزينيا دي عبارة عن منطقة جوة المنطقة، يعني ولادك هيدخلو جوه مش هيحبوا يطلعوا منها بسهولة، هتلاقي أولادك في الملاهي دي هما اللي ماسكين كل الأعمال والوظائف المتاحة فيها كأنهم مسؤولين بجد، هيلاقو هناك جو حلو خالص هيفرح ولادك بشكل مش طبيعي.

معلومات عن ملاهي كيدزينيا

العنوان: كايرو فيستيفال سيتي.
مواعيد العمل: الأحد والإثنين والثلاثاء والأربعاء من الساعة 11 صباحًا حتى الساعة 5 مساءً، والخميس والجمعة والسبت من الساعة 11 صباحًا حتى الساعة 9 مساءً.
الصفحة الرسمية على الفيس بوك: من هنا.
الموقع الإلكتروني الرسمي: من هنا.
الموقع على خريطة جوجل: من هنا.
تقييم المركز: من 4 نجوم إلى 5 نجوم.

حديقة الأسرة في الرحاب

حديقة الأسرة في الرحاب دي مساحة خضراء ممتازة من حيث المساحة الواسعة والهدوء اللي ملهوش مثيل، وجو المرح اللي فعلًا هتفرح بيها أوي في جو أسري جميل، خصوصًا كمان الأطفال اللي هيفرحو بالمناظر الطبيعية والملاهي والألعاب جوه الحديقة.

معلومات عن حديقة الأسرة

العنوان: مدخل الرحاب، الكيلو 26، طريق السويس.
مواعيد العمل: يوميًا من الساعة 9 صباحًا حتى 10 مساءً.
رقم التليفون: 01159661880.
الصفحة الرسمية على الفيس بوك:من هنا.
الموقع على خريطة جوجل: من هنا.
تقييم الحديقة: 5 نجوم.

أمريكانا بلازا التجمع

أمريكانا بلازا التجمع دا بقى أشهر مكان للأكل في التجمع، ممكن تلاقي فيه تنوع كبير أوي في أصناف الأكل اللي بتتقدم، دا غير طعم الأكل وجودته اللي ملهاش حل، يعني لما تتعب من اللعب واللف والجري والذي منه ادخل على طول على أمريكانا بلازا وانت تلاقي كل ما لذا وطاب.

معلومات عن أمريكانا بلازا

العنوان: قسم أول القاهرة الجديدة، محافظة القاهرة.
مواعيد العمل: يوميًا من 8 صباحًا حتى 9 مساءً.
رقم التليفون: 0225864608.
الموقع على خريطة جوجل: من هنا.
تقييم المطعم: 5 نجوم.

الخلاصة

الخلاصة هي إنك لو محتاج أفضل اماكن خروج في التجمع يبقى تروح أي مكان من اللي قولنا عليهم، وفي أماكن تانية كتير حلوة ومناسبة كمان، لو عارف تفاصيل عن أماكن تانية ياريت تقولنا في التعليقات، عشان الكل يستفيد.

اترك رد

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!